Monday 23 May 2016

KENAPA SAYA PILIH TDC UNTUK MEMULAKAN BUSINESS..??

Salam semua..

Setuju tak kalau saya kata Untuk memulakan perniagaan even secara talian @ online yang paling penting adalah produk apa kita nak jual kan..??
Ada ker orang berniaga main jual jer.. tak pikir barang tu ada boleh jual atau tak..

For sure nak meniaga kita cari barang yang ada permintaan yang tinggi, popular, berkesan, terjamin dari segi keselamatan dan lain-lain. Yang paling penting Margin keuntungan la.. Kalau tak untung bukan berniaga namanya.. huhu

Sebelum memulakan perniagaan online ni, saya sendiri buat kajian.
Bukan la kajian yang beria sangat.. hehe.. Tapi saya kaji dan cari produk-produk yang ada ciri-ciri seperti di atas.
First saya kecilkan skop, cari golongan sasaran.. disebabkan saya ni nak berniaga online so, saya tahu yang suka membeli secara online ni kebanyakkan nya adalah wanita laaa.. walau pun kadang-kadang beli untuk suami, abang atau adik.. kan..??

Apa barang-barang yang wanita suka shopping..?? selain baju, tudung, bag n kasut, sebab barang-barang mcm ni tak semua suka beli online selain modal yang agak tinggi untuk berniaga.

Saya pilih produk kecantikan, kesihatan dan penjagaan diri termasuk keluarga. Kenapa..?? sebab yang nak membeli semestinya kan beli untuk family dia jugak kan..?? semua orang nak sihat kan..?? semua orang nak cantik kan..?? Mission DONE..!!

JOM PILIH JENAMA APA PULAK..

Haha.. Perlis ni dekat dengan Thailand kan..?? Berniat nak cari barang Thailand nak berniaga. Cuma berniat jer tauuu..?? Tak jual barang Thailand, sebab tak pasti dengan kandungan, tak pasti dari segi keselamatan produk, tiada jaminan dan saya sendiri takut nak beli barang dari sana, especially produk kecantikan dan kesihatan. 

Nak dipendekkan cerita.. Saya terjumpa satu produk yang quite popular dan meriah sangat di social media.. Marine Essence Soap, Shampo and Body Wash. Feed back dari pengguna pun not bad. Apa lagi.. Sesi membeli dan mencubalah produk2 ni.. And the result lepas guna sendiri memang terbaik. So decide nak jual barang ni.

Di sini lah bermulanya perkenalan dengan my leader Eida Idris and TDC team.

At first saya tak pernah tahu produk yang saya nk jual adalah produk Hai O.

My first Impression bila tahu produk ni adalah keluaran HAI O adalah.. hehe.. For Sure terkejut.. HAI O ada jual produk kecil-kecil macam ni..?? Sebelum ni tau Bio Aura jer..
Produk yang popular di social media ni keluaran HAI O..???

Selepas berkenalan dengan produk, kini tiba masa berkenalan dengan Syarikat pengeluar pulak. Tak mudah sebenarnya saya nak pilih produk ni untuk berniaga.. Bagi yang nak tau lanjut pasal syarikat boleh baca post saya berkenaan MLM.

Selepas saya tahu produk ni dikeluarkan oleh Syarikat HAI O yang cukup established dan penerangan kepada saya about pelan perniagaan oleh TDC Team ni, baru lah saya rasa selamat dan terjamin untuk berniaga.

TDC Team Guide semua pasal berniaga online.. Pelan Perniagaan TDC juga amat membantu untuk kita berjaya bersama-sama dengan team. Saya memang tak pandai berniaga apatah lagi online, dengan TDC Team kami bergerak berkumpulan.. Semua Ilmu berniaga dikongsi bersama.. Dari ZERO sehinggalah pandai sekarang ni..


TDC ada leader yang sangat komited bantu anak buah dia. Really kind and helpful person. She is Shaliza Aziz. orang yang banyak ilmu dan pengalaman tentang perniagaan online.. Dari dia saya belajar dan Alhamdulillah.. Semuanya tak sia-sia. pilihan untuk berniaga online memang menjadi. Alhamdulillah.


Shaliza Aziz adalah founder TDC. Actually TDC adalah The Diamond Circle. Almost 5 years in this business. Umur 34 tahun. Muda lagi. Tapi achievement beliau sangat besar. Income dia sekarang dah 5 angka.. uoll xnak ker..?? Umur dia baru 34 tahun tau. Kalau kerja makan gaji dalam tempoh 5 tahun dapat ker 5 angka tu...?? Rasanya bos2 pun belum tentu gaji dorang macanm tu..  She is mother of 2. Dia seorang yang tidak lokek ilmu dan sentiasa membantu.Dengar Pengalaman dia yang pernah ditinggalkan leader dan survive sendiri untuk maju dalam business membuatkan hati membuak-buak nk join this business.

Pilihan yang tepat dan betul.. Syukur dipertemukan dengan TDC TEAM dan HAI O.



Idayani Ahmad Omar
+60 17 446 6355 (PM & Whatsapp Only)
idayaniz355@gmail.com






No comments:

Post a Comment

Blogger TemplatesMy Blogger TricksAll Blogger Tricks
Blogger Widget